Aktivni sastojci u kozmetici i njihov značaj

Aktivni sastojci u kozmetici i njihov značaj

Da li ste se nekada zapitali da li neka poznata skupa anti-age krema protiv bora zaista daje rezultate sa reklame? Da li ste nekada posumnjali u njen stvarni učinak?

S obzirom na to da je kozmetička industrija jedna od finansijski najjačih, kompanije koje proizvode preparate za negu kože će vam reći doslovno sve što želite da čujete da bi ostvarili profit. Ovo saznanje nije baš prijatno, pogotovo što mnogi industrijski kozmetički proizvodi ne samo da neće dati rezultate promovisane u reklamama već mogu ozbiljno oštetiti vašu kožu i dovesti do njenog prevremenog starenja.

Drugim rečima, njihovi proizvodi često stvaraju problem koji želite da rešite!

Nemojte dozvoliti da iskorišćavaju vašu nesigurnost. Ako želite da starite elegantno i sačuvate vašu prirodnu lepotu, onda treba da znate šta zaista hrani i neguje vašu kožu.

U jednom od ranijih tekstova smo vas upoznali sa sastojcima u kozmetičkim preparatima koji su štetni za kožu ali i sveukupno zdravlje. Međutim, postoje fenomenalni sastojci iza kojih ne moraju da stoje obmanjujuće reklame jer vašoj koži pružaju upravo ono što joj treba.

Ukoliko želite da znate koji su sastojci odgovorni za efikasnost nekog kozmetičkog proizvoda, treba da obratite pažnju na aktivne sastojke.

Termin “aktivni sastojci” odnosi se na one sastojke za koje je naučno dokazano da imaju dejstvo koje stoji na pakovanju ili koje se spominje u reklami. To su sastojci koji zapravo dovode do ciljanih promena u vašoj koži i za koje se zna tačna koncentracija koja će do tih promena dovesti.

Na primer, za popularan koenzim Q10 – koji se na spisku sastojaka navodi kao CoQ10 – dokazano je da ublažava znakove starenja tako što štiti ćelije kože od negativnog uticaja spoljašnje sredine, zbog čega je veoma čest sastojak u mnogim proizvodima.

Međutim postoji jedna zamka: mnogi kompanije se hvale kako njihovi proizvodi sadrže određene aktivne sastojke ali ih nema u dovoljnim koncentracijama da dovedu do željenog efekta. Štaviše, u mnogima od njih su ti aktivni sastojci prisutni tek toliko da bi opravdali njihovo spominjanje u reklami. Ova praksa je u marketingu poznata kao angel-dusting (lažno oglašavanje).

Kada se proizvod na ovaj način oglašava, to znači da je taj aktivni sastojak dodat u količini od koje potrošać neće imati nikakvu korist, ali taman dovoljno da zakonski može da se reklamira kao proizvod sa čudotvornim sastojkom!

Zato nemojte dozvoliti da budete žrtva ove ružne i obmanjujuće prakse.

U nastavku vam dajemo nekoliko saveta kako da to izbegnete:

Najpre istražite malo o aktivnom sastojku koji vas zanima – Vrlo često možete videti kozmetičke reklame koje ističu tvrdnje da su njihove interne „studije“ ili „dermatolozi“ dokazali efikasnost njihovih sjajnih, egzotičnih sastojaka na bazi cvetnih ekstrakata ili drugih sastojaka.

Tako je 2012. protiv kozmetičkog giganta Avon podignuta tužba zbog obmanjujuće marketinške taktike koja potrošače dovodi u zabludu zbog tvrdnji da njihove formulacije sadrže sastojke za koje je dokazano da imaju anti-aging dejstvo iako to nije bila istina. Međutim, ovo je ipak redak slučaj jer većina kompanija prođe nekažnjeno.

Jedini način da izbegnete ovakve vrste prevara jeste da se informišete o stvarnim dejstvima aktivnih sastojaka. Na ovaj način ćete vremenom naučiti da lako napravite razliku između pravih aktivnih sastojaka i diskutabilnih sastojaka koje marketinški gurui predstavljaju kao prave.

Obratite pažnju kojim su redosledom navedeni sastojci na deklaraciji. Ukoliko niste znali, redosled kojim su navedeni sastojci na takozvanoj INCI listi nije nasumičan: na prvom mestu se nalazi najzastupljeniji sastojak, a na poslednjem onaj sastojak koji je prisutan u najmanjoj koncentraciji.

Znajući ovo, savetujemo vam da dobro obratite pažnju na proizvode čiji se proizvođači hvale efikasnošću njihovih aktivnih sastojaka – ako se na spisku sastojaka nalaze iza vode ili alkohola, možete biti sigurni da efikasnost tih proizvoda nema veze sa onim što proizvođač tvrdi.

Istražite da li proizvođač zaista ima znanje o sastojcima koje koristi. Sigurno ste primetili da u kozmetičkoj industriji, kao i u modnoj, postoje trendovi. Tako se na primer svake godine pojavi neki magični sastojak koji počne da se nalazi u maltene svim kozmetičkim preparatima – od hidratantnih krema, sjajeva i ruževa za usne, do šampona za kosu. Kako da znate da li je u pitanju lažno oglašavanje?

Savetujemo vam da istražite koji proizvođač zaista zna o čemu govori.

Nije dovoljno da kozmetički brend samo navede sastojke određenog proizvoda. Vrlo lako može biti da jednostavno “prate trend” upotrebe nekog sastojka koji je doživeo uspeh pa tako na primer piše da proizvod sadrži med, a na listi sastojaka ga nema.

Zato vam preporučujemo da odete na internet stranicu proizvođača ili da ga pozovete i proverite da li zaista koriste određeni sastojak onako kako tvrde.

Oni proizvođači koji se zaista razumeju u sastav svojih formulacija su brendovi koji su odgovorni, koji su istražili svojstva svojih sastojaka i koji će sa zadovoljstvom ta saznanja podeliti sa vama!

Ovo su bili načini  o tome kako da znate šta se zaista nalazi u boćici koju kupujete i dobijete ono što ste i platili. Jednom kada na ovaj način počnete da posmatrate kozmetičke proizvode, ni najbolje marketinške kampanje neće moći da vas obmanu.

Ne zaboravite, vi zaslužujete da znate šta kupujete!

2018-09-15T14:02:57+00:00

Ostavi komentar