Jedna od stvari koju bi trebalo da radite da biste smanjili pojavu finih linija i bora je da prirodno negujete lice u borbi protiv bora. Važno je da upotrebom antioksidanata hranite kožu i da joj pružite vlažnost i hidrataciju.

Ali, to nije jedina stvar koju bi trebalo da radite.

Ako želite da se borite protiv bora koliko god je to moguće (a ko to ne bi želeo?), postoje neke jednostavne (i ne tako jednostavne) stvari koje možete da uradite.

Sve je stvar navike:

 

7 navika protiv bora prirodnim putem

Supermoćna krema protiv bora Vas ne može spasiti ako ne radite ove stvari:

1. Ne zaboravite ono osnovno

Znate za osnovnu preporuku—zaštitite se od sunca odećom i kremom za sunčanje (najbolji je cink-oksid), koristite prirodne kreme za lice, nemojte da pušite, nemojte previše da pijete i skidajte šminku pre spavanja. Najmanje što možete da uradite da biste smanjili pojavu bora je da se ovoga redovno pridržavate.

2. Naspavajte se

Možda ste ovo već čuli, ali nova istraživanja dodatno ukazuju na to koliko je za izgled kože važan dobar san. Borba protiv bora prirodnim putem nije jednostavna ali je sigurno veoma delotvorna.

 

Nauka iza povezanosti sna i stanja kože

U jednoj studiji iz 2015. godine istraživači su posmatrali 60 žena. Neke su pripadale kategoriji ljudi koji malo spavaju, dok su neke imale kvalitetan san—i procenjivali su njihovu kožu uz pomoć različitih fotografija, testova izlaganja suncu i laboratorijskih testova.

Zatim su sabrali rezultate ovih testova i došli do opšte vrednosti starenja kože koja obuhvata merenje bora, finih linija,smanjene elastičnosti, nejednake pigmentacije i opuštenosti kože. Žene sa većim vrednostima  su imale kožu koja deluje starije.

Rezultati pokazuju da oni koji dovoljno spavaju imaju prosečnu vrednost 2,2, dok oni koji malo spavaju imaju prosečnu vrednost  4,4 (što znači da njihova koža izgleda starije). Takođe, posle pet noći lošeg sna, ispitanici su imali dvostruko više finih linija i bora i skoro tri četvrtine više braon flekica!

To znači prvi korak u borbi protiv bora je da se svaki dan dovoljno naspavate.

 

Stvarni efekti kvalitetnog sna

Stvarni efekti kvalitetnog sna

Stvarni efekti kvalitetnog sna

I još jedan savet—ukoliko ste noću nedovoljno spavali nećete pomoći koži time što ćete pokušati da nadoknadite neprospavanu noć spavanjem preko dana. Odspavajte  7-9 sati svake noći!

3. kada već govorimo o spavanju, ukoliko je to moguće, spavajte na leđima

Postoje dokazi da spavanje sa licem okrenutim ka jastuku ili spavanje u položaju tako da Vam je jedna strana lica na jastuku, tokom perioda od više godina može da uzrokuje pojavu bora.

Na primer, 2004. su istraživači zaključili da su linije u istoj regiji lica uzrokovane položajem pri spavanju. Nazvali su ih „linije spavanja“ navodeći da „položaj pri spavanju treba smatrati etiološkim faktorom pri nastajanju bora.“

Sledeći savet je da ako želite da i tokom spavanja da utičete na vaš izgled protiv bora, onda morate da spavate na leđima.

Kako se to dešava?

Izgleda da  jastuk povlači kožu dok spavamo što na kraju smanjuje njenu elastičnost i dovodi to toga da se koža opušta i stvara bore. Na sreću, spavanje na leđima se takođe smatra najzdravijim načinom spavanja, tako da ako možete da počnete da spavate na leđima bićete zdraviji a ujedno ćete sprečiti nastajanje bora.

Takođe, mogli biste da potražite posebne jastuke koji su dizajnirani tako da sprečavaju nastajanje bora  uzrokovanih jastukom.

4. Povećajte proizvodnju kolagena prirodnim putem

Kolagen je protein koji koži daje snagu i strukturu. Usled razgradnje kolagena, kasnije u životu dolazi do opuštanja kože i nastajanja bora.

Dobra vest je da možete pojačati proizvodnju kolagena prirodnim putem tj. ishranom.

Najbolja opcija za agense koji proizvode kolagen uključuje čorbu od kostiju (jedna od najboljih), tamnozeleno povrće, meso (vodite računa da je organsko ili dobrog porekla), belanca, pasulj i sir. Sve te namernice zajedno deluju jako dobro protiv bora.

Takođe je važno da unosite dovoljno vitamina C koga ima u citrusnom voću, brokoliju i paprikama baburama.

5. Jedite više omega-3 masnih kiselina

Ukoliko ishrani dodate namirnice koje su bogate omega-3 masnim kiselinama — uključujući masnu ribu, orahe, laneno seme, lešnikovo ulje i čia semenke—time pomažete koži da održi vlažnost što može da smanji pojavu bora. Ovi hranljivi sastojci takođe pomažu da koža izgleda smireno i glatko.

Ovi sastojci su jako važni , a  studije su pokazale da kada nam oni nedostaju koža reaguje tako što postaje suva, perutava i problematična.

Pomorandže su veliki izvor vitamina C.

6. Unosite više vitamina C

Ukoliko obogatite ishranu vitaminom C  možete da smanjite pojavu bora. Studija iz 2007. koja je obuhvatala 4.000 žena, pokazuje da oni koji unose vitamin C u velikim količinama imaju manje bora i koža im se manje suši.

Istovremeno, oni koji u velikim količinama unose ugljene hidrate i masti povećavaju verovatnoću za pojavu bora, tako da je zdrava ishrana dobar preduslov da koža ostane glatka i mladolika.

Najveći izvori vitamina C su citrusno voće, paprika, plodovI guave, tamnozeleno lisnato povrće (naročito kelj), kivi, brokoli, i bobice.

7. Svakodnevno radite na tome da se oslobodite stresa

Čovek koji radi jogu

Čovek koji radi jogu

Stres jako loše utiče na kožu. Verovatno ste već iskusili posledice stresa ali sada imamo studije koje pokazuju da su koža i ostatak tela definitivno povezani kada se radi o stresu.

  1. su istraživači ispitivali kožu 5.000 subjekata. U poređenju sa onima koji nisu izloženi velikom stresu, oni koji su bili pod velikim stresom su imali značajno izražen svrab kože, perutanje i osip.

 

Povezanost između stresa i stanja kože

U jednoj ranijoj studiji iz 2014., istraživači su pokušali da nađu vezu između stresa i problema sa kožom. Primetili su da su ranija istraživanja otkrila povezanost između promena u nervnom sistemu i pojave psorijaze kao i između stresa i zapaljenskih stanja kože. Studije na životinjama su takođe otkrile da je kod subjekata koji su bili izloženi stresu došlo do brže pojave raka kože  za razliku od onih koji nisu bili izloženi stresu.

 

Stres izaziva haos na telu

„Nedavna istraživanja su potvrdila da je koža neposredni pokazatelj stresa i  meta reakcije na stres,“ naveli su istraživači.

Stres zapravo dovodi do toga da koža oslobađa hormone koji izazivaju zapaljenje i iritira nerve (što može da dovede do alergijske reakcije), ometa funkciju kože kao barijere (što može da isuši kožu i poveća rizik od nastajanja bora), umanjuje proizvodnju hidratantnih lipida i usporava zarastanje rana.

 

Želite da sprečite nastajanje bora?

Svakodnevno radite na oslobađanju od stresa. Probajte jogu, meditaciju, svakodnevne šetnje, pisanje dnevnika, umetnost kao terapiju, vreme provedeno sa dragim osobama —sve što Vam prija.

Da li imate savete za prirodno rešenje protiv bora?

Ostavite komentar ispod!